Tuesday, February 13, 2007

Rasa Di Dalam Hati

Tidak pernah merasa diri sempurna...dan tiada siapa pun sempurna di dunia ini melainkan DIA...apa yang tercoret di blog ini juga adalah pelajaran buat diriku juga...ingin menunding jari pada orang lain pada kesalahan diri...itu bukan caraku...tapi jika bukti telah di depan mata...mengapa kita perlu menafikannya...aku juga tidak terlepas dari lakukan kesilapan...tapi aku sentiasa ingin perbaiki diriku dengan menjadikan kesalahan itu satu pembelajaran...

Jangan jadikan rahsia yang di simpan itu sebagai tebusan...jika rahsia itu menjadi bualan...ku titipkan satu doa buatnya...aku sedar juga...aku bukanlah hamba-Nya yang beriman...belum pernah rasanya aku membuat hidupnya merana seperti tidak mahu hidupnya di teruskan...kerna aku tahu duduk ku di mana di dalam hidupnya...jika aku berdosa...itu dosa ku dengan Tuhan ku...dan dia tidak berhak memberi ingat padaku tentang dosa itu...

Jika dia duduk di tempat ku...dia akan tau rasanya...
Sekadar duduk di tempatnya yang rasa diri dikhianati oleh seorang sahabat...aku sudah biasa dengan itu...tapi rasa itu mengajar aku untuk lebih memperbaiki diri...bukan untuk menunding jari...

Aku memberi pendapatku padanya bukan untuk berlawan siapa BENAR atau siapa SALAH...aku hanya bercakap sebagai seorang kawan dan sebagai manusia biasa yg punya banyak kelemahan...jadi aku hanya ingin ingat memperingati kesalahan sendiri...

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting